månadsarkiv: juni 2020

Slåttern klar

Slåtterdagen avklarades i nära 30 graders värme. Tack, de få som vågade sig till Lännäs! Vi fuskade lite och tog hjälp av modernare maskiner eftersom vi har kvar en del hö i småbal sedan i fjol. Bilder finns här.

Rune Berglind fick äntligen sitt diplom för Spaken som han tilldelades vid höstfesten i fjol.

Ordförandens ord

Hej på er. Vill först och främst önska en trevlig midsommar. Året är ju inte riktigt likt andra år gällande våra evenemang. Vi vet ju inte riktigt än vad för restriktioner som kommer att gälla så vi följer självklart alla regler som gäller nu. Vill gärna slå ett slag för små trevliga traktorutflykter i närområdet där man bor. Styrelsen kommer att träffas under juli månad och planera för resten av året. Detta året kommer nog att bli ett mellanår i föreningens historia. Många frågar om plöjningarna i september. Personligen är jag tveksam även om restriktionerna lättar. Men som sagt, vi vet mer längre fram hur vi kommer att hantera dessa arrangemang. Har ni funderingar… hör av er till oss i styrelsen. Ha det så gott alla.

Hälsningar Bengt