Vy-navigering

Idag

Veteranplöjning i Valsta, Odensbacken INSTÄLLD

Valsta Valsta 229, Odensbacken, Sverige

Vi tvingas ställa in årets plöjning i Valsta. Delar av fältet står under vatten, och parkeringsplatserna har så dålig bärighet att varenda besökare skulle fastna. Förhoppningsvis blir förhållandena bättre så att SM i Danbyholm kan genomföras.

SM i plöjning – INSTÄLLT

Danbyholm RGFR+76M Björkvik, Björkvik

Jordbrukare Ungdomens Förbund arrangerar årets SM på Danbyholm i Sörmland. Vi är med och hjälper till. Edit: "Pga rådande omständigheter gällande afrikansk svinpest ställs årets SM i Plöjning in! Efter noga övervägande och konsultation med Länsstyrelsen, Jordbruksverket och LRF tar evenemanget ansvar för att förhindra smittspridning i landet och tävlingen ställs in. Berörda parter kommer … Fortsätt läsa SM i plöjning – INSTÄLLT

Motordag i Katrineholm

McDonalds Katrineholm Fabriksgatan 18, Katrineholm, Sverige

Kom och visa upp din veterantraktor! Vi ställer upp på parkeringen bakom McDonalds, Fabriksgatan 18. Kontakt: Lars Berglind , tel 070-5663981. Välkommen!

Onsdagscafé i Örebro

Chrysler57Heaven 7758+X8 Örebro, Örebro

Vi får en visning av Chrysler57heaven, i Örebro med massor av fina bilar, motorcyklar och övrig nostalgi. Obligatorisk anmälan senast (OBS!) söndag kväll till Alf Andersson, tel 070-5807577. Inträde och fika 100 kr.

Höstfest i Vingåker

Jaktskyttestugan Vik, Vingåker Vingåkers Jaktskytteklubb, Vingåker, Sverige

Traditionell höstfest i Viks jaktskyttestuga utanför Vingåker. Vi återkommer med närmare detaljer.

Onsdagscafé i Österåker

Lindberga Nostalgimuseum 4XFP+QF Vingåker N

Fika och traktorsnack i Lindberga Nostalgimuseum. Obligatorisk anmälan senast tisdag kväll kl 18.00 till Sören Berglind, tel 070-5959937.

Luciafest i Odensbacken

Sandvads sportstuga Sportstugan, Odensbacken, Sverige

Traditionellt luciafirande i Sandvads sportstuga, förhoppningsvis får vi en snyggare lucia i år. Obligatorisk anmälan senast måndag kväll till Sven Carlsson, tel 070-3102278.

Bildvisning i Fiskingegården

Fiskingegården Fiskinge 505, Odensbacken, Sverige

Sune Jansson visar film och bilder från föreningens verksamhet under åren. Obligatorisk anmälan senast onsdag kväll till Inger Johansson, tel 0706-383937.

Sågverk

Norrgården Maskin Norrgården 142, Ekeby, Sverige

Studiebesök hos Roland och Rikard Davidsson som bygger sågverk på Norrgården Maskin en bit öster om Kumla. Vägbeskrivning: Från väg 51 mellan Almbro och Kvarntorpskorset, ta av västerut mot Brånsta, åk två km. På höger sida ligger det. Obligatorisk anmälan senast onsdag kväll till Inger Johansson, tel 0706-383937.

Årsmöte

Lännäs bygdegård Lännäs 225, Odensbacken, Sverige

Alla medlemmar hälsas välkomna till årsmöte. Ärtsoppa serveras från kl 13 och årsmötesförhandlingarna kör igång kl 14.00.